Höstens program i HF i Stockholm 2014

Höstens program i HF i Stockholm 2014

Välkommen att delta i höstens olika spännande och intressanta programpunkter i Stockholm. Föreläsningar om hälsa, kurser i bra mat för små barn, bakning och detox, resa till Järna, musikal och veg julmat erbjuds bl.a. Läs mer i vårt program i denna pdf-fil!  Program hösten 2014! Vi ses! Dela

Läs mer

Naturlig egenvård – Friluftsliv med naturens skafferi och mer växtbaserad föda

Naturlig egenvård – Friluftsliv med naturens skafferi och mer växtbaserad föda

År du intresserad av att välja en miljö och klimatvänlig livsstil, för din och jordens hälsa? Välkommen med! Riksförbundet Hälsofrämjandets (RHF) verksamhets idé är: ”Naturlig egenvård” – ”Friluftsliv med naturens skafferi och mer växtbaserad föda”. RHF är en riksorganisation vars ändamål är att verka för en grön livsstil, enligt mottot: ”Friluftsliv med naturens skafferi och(…)

Läs mer

Dags att välja en miljö- och klimatvänlig livsstil?

Dags att välja en miljö- och klimatvänlig livsstil?

Riksförbundet Hälsofrämjandets (RHF) verksamhetsidé är: Naturlig egenvård och friluftsliv med naturens skafferi och mer växtbaserad föda.  Riksförbundet Hälsofrämjandet är en organisation vars ändamål är att verka för en grönare livsstil, enligt mottot: ”Friluftsliv i naturens skafferi och mer växtbaserad föda på tallriken” som en väg till bättre hälsa och livskvalitet. I vår stressade tillvaro är(…)

Läs mer

Mer att läsa

Matnyttigt

Linas bästa Citronhummus

Hummus är gott som pålägg, som dippsås till grönsaker och till buffémat. Här är Lina Lanestrands favoritvariant med smak av citron och persilja. 240 g kikärtor (från 1 burk eller hemkokta) 1 citron 1/2 dl olivolja 1 dl persiljeblad havssalt Tvätta citronen och finriv det gula citronskalet (OBS! se till att bara finriva det gula(…)

Läs mer

Gröna smoothies

Gröna smoothies fyller din kropp med bra näring och gör att du får i dig mycket frukt och grönt, på ett enkelt och gott sätt. Pröva dig fram vad du tycker om, ta vad du har i kylen. Här är några förslag på recept som du kan utgå från. Lycka till! Grön banansmoothie Denna gröna(…)

Läs mer

Hälsosamt

Avspänning i fyra punkter

Denna avspänningsövning är lätt att lära in och kan användas vid väldigt många olika tillfällen. Några minuter på bussen eller vid köksbordet räcker för att ge kropp och själ en välbehövlig återhämtningspaus. Moment 1: Sitt skönt med båda fötterna i golvet. Justera din hållning så att du sitter bra. Vila händerna mot låren. Blunda lätt(…)

Läs mer

Vila i utandning – en övning i nuet

Sätt dig eller lägg dig skönt. Låt kroppen riktigt ta emot stödet från underlaget. Lägg märke till din andning en stund, utan att värdera eller ändra något. Följ din utandning och släpp taget om den gamla luften och låt den gå ut av sig själv. Du bara ger efter i varje utandning. Lägg märke till(…)

Läs mer

Förbundsstyrelsen

Dags att välja en miljö- och klimatvänlig livsstil?

Dags att välja en miljö- och klimatvänlig livsstil?

Riksförbundet Hälsofrämjandets (RHF) verksamhetsidé är: Naturlig egenvård och friluftsliv med naturens skafferi och mer växtbaserad föda.  Riksförbundet Hälsofrämjandet är en organisation vars ändamål är att verka för en grönare livsstil, enligt mottot: ”Friluftsliv i naturens skafferi och mer växtbaserad föda på tallriken” som en väg till bättre hälsa och livskvalitet. I vår stressade tillvaro är(…)

Läs mer

Se filmer från andningskonferensen på KI!

Hälsofrämjandet var en av huvudarrangörerna till de andningskonferenser som genomfördes på sex orter i landet den  2:a februari i år i samband med Andningens dag (3/2). De andra huvudarrangörerna var tidningen Hälsa och Andningsfonden. Andningsfonden var också en av huvudsponsorerna. Det genomfördes fantastiska konferenser runt om i landet och totalt deltog 850 personer på konferenserna. För(…)

Läs mer